کاربد پلیمر ها در خودرو

امروز قطعات فراوانی از گروه های مختلف و انواع مختلف پلیمر و پلاستیک در صنعت خودرو سازیبکار میرود .

پلاستیک به لحاظ سبک بودن و مقاومت بالا در فرسایش جوی و همچنین به لحاظ ارزان بودن و انعطاف پذیری بالا جایگاه بسیار خوبی در صنعت خودرو  کسب کرده است .

از جمله قطعات پلاستیکی به کار رفته در خودرو ها می توان  از  باک های سوخت ،سپر ها ، فلاب ها ، لاکی های داخل اطاق ، محافظ درب موتور ،  تو دری ها ، داشبورد ،مخزن های شیشه شور و مخزن ذخیره رادیاتور ، سینی فن ، پوسته چراغ ها و بخاری و قطعات داخلی موتور و… نام برد ، که البته تمامی این پلاستیک های بکار رفته در خودرو ها از یک گروه و یک نوع پلیمر استفاده نشده . تقریبا هفت گروه مختلف از پلاستیک های مختلف در خودرو  بکار رفته است که در دسته ترمو پلاستیک ها قرار دارند و تعدادی هم در دسته ترموست ها قرار دارند .

به زبان ساده تر هر پلیمر با آلیازهای مختلف ترکیب شدند که کارایی مورد نظر خودرو سازان را دارا باشد ، برای مثال جنس پلیمر سپر خودرو ها معمولا از پلیمر پلی پروپیلن  که با چندین آلیاژ دیگر مقاوم سازی شده تشکیل شده، پلی پرو پیلن قابلیت انعطاف پذیری مطلوبی دارد و در برابر ضربه مقاومت خوبی دارد و گزینه مناسبی برای ساخت سپر خودرو هست که به اختصار به این پلیمر PP نیز گفته میشود از جمله کاربرد این پلیمر در خودرو می توان به مخازن شیشه شور و یا ذخیره رادیاتور پوسته چراغ های جلو و… اشاره کرد .

یکی از قطعات پلاستیکی که در بیشتر خودرو های امروزی به کار میرود باک سوخت خودرو ها هست که با پلیمر پلی اتیلن ساخته میشود ، علت استفاده از این نوع پلیمر در باک های خودرو این هست که پلی اتیلن مقاومت خوبی در برابر فرسایش های جوی و مواد شیمایی دارد .

بطور کلی پلیمر های استفاده شده در خودروها در  گروه زیر هستند که به اختصار نام برده شده

PPسپر ها ، مخزن شیشه شور ، پوسته چراغ جلو ، پوسته بخاری ،داشبورد

PA مخزن رادیاتور ، درب سوپاپ ، کارتل ، ریل سوخت ، مخزن هیدرولیک

POM پمپ بنزین،  ریل سوخت قطعاتی داخلی  جعبه دنده موتور برف پاک کن   ، براکت های سپر

PEباک سوخت مخزن ،شیشه شور

ABSو ASA وPBTوPC پوسته چراغ های عقب ، جلو پنجره ، قطعات داخل کابین

تمامی این گروه ها دارای الکترود های مخصوص خود هستند که با دستگاه مخصوص قابلیت جوشکاری دراند

تعمیر و جوش باک پلاستیکی خودرو

چرا جوش پلاستیک ؟

امروزه به دلیل تحریم ها  خیلی از قطعات یدکی خودرو ها و موتور سیکلت ها وارداتی به ایران وارد نمی شود و باعث شده قطعات یدکی کم یاب و یا با افزایش بیش از حد قیمت ها مواجه شوند و یا تقلبی و کیفیت پایین برخی از قطعات یدکی  وارداتی و تولید کشور ، باعث شده مصرف کنندگان این قطعات تمایلی به خرید کالا و قطعات را نداشته باشند .  جوش پلاستیک  و تعمیر قطعات پلاستیکی با ارزش یکی از راهای مناسب و به صرفه برای  تعمیر قطعات پلاستیکی می باشد که با استفاده از دستگاه مخصوص جوش پلاستیک و الکترود های با کیفیت اصلی و اورجینال در مرکز تخصصی جوشکاری پلاستیک انجام می شود . که میتواند هزینه بالای را برای شما صرفه جویی کند .

در صورت نیاز می توانید با شماره

09122961954

09390522852

در تماس باشید .

  • حوش پلاستیک مخزن رادیاتور
  • تعمیر و جوش پلاستیک پایه چراغ
  • رفع نشتی و جوش پلاستیک مخزن شیشه شور خودرو
  • جوش پلاستیک سپر خودرو و فلاب موتور سیکلت
  • جوش پلاستیک قطعات خودرو
  • جوش پلاستیک کلیه قطعات پلاستیکی خودرو
  • جوش پلاستیک قطعات موتور سیکلت
تماس و مشاوره برای جوش پلاستیک

علت بوی بنزین داخل خودرو

بوی بنزین داخل خودرو
اطلاعات بیشتر

تعمیر و رفع نشتی باک خودرو

جوش پلاستیک باک پلاستیکی خودرو
اطلاعات بیشتر
Image of  پلاستیک پوسته دریل 300x300
اطلاعات بیشتر

تعمیر قطعات پلاستیکی تجهیزات پزشکی

جوش پلاستیک تجهیزات پزشکی
اطلاعات بیشتر